La visita
Fora de mi
El noi del vestit
Los gemelos Tupper arrasan la ciudad
Córrer sense por

RESSENYA: "ELS SET CAVERNÍCOLES"

14 de febrer del 2016


ELS SET CAVERNÍCOLES

Autor: Maite Carranza i Irene Iborra
Il·lustracions: Mitxelena Unsain/Iosu
Ed. Estrella Polar

"Jo seré caçador, em posaré una cinta amb ullals de lleó al front i seré invencible" 

M'he llegit dos llibres d'aquesta col·lecció: el número 1 que es titula "Contra el fantasma del foc" i el número 2 "Contra les pintures del diable", i tots dos m'han agradat molt.

Són llibres d'aventures que passen a la Prehistòria. Els protagonistes són set nens cavernícoles. Tots ells són amics. En Cromi és el principal protagonista i no us ho creureu: té cua!!! Jo crec que l'han dibuixat amb cua perquè els humans, abans de ser humans, érem micos i per aquest motiu en Cromi encara té cua. A l'Orgúllia sempre li agrada dir l'última paraula. A mi el personatge que més m'agrada és la Baba perquè, tot i ser la més petita, és la més llesta. En Kakatu és el més presumit perquè el seu pare és el cap de la tribu. Ell es creu molt guapo però a mi no m'ho sembla pas.

En Cromi, que és un cromanyó, fa una amiga que es diu Neandi i que és una neandertal. L'àvia d'en Cromi li ha explicat històries i llegendes dolentes sobre els neandertals i en Cromi està una mica espantat. Quan tots dos es troben per primera vegada en una cova, en Cromi té por al principi, però, com és un nen molt curiós, li fa moltes preguntes a la Neandi i al final s'acaben fent amics. M'agrada que siguin amics encara que siguin de tribus diferents.
Una de les coses que més m'han agradat de la col·lecció és que no hi cap líder i això fa que tots siguin importants.

Les històries que expliquen en fan sentir curiositat per la Prehistòria. M'agrada que m'ensenyin i m'expliquin coses de com eren els homes fa milions d'anys. També m'ho passo molt bé llegint-les i, de vegades, em fan riure.

M'agrada molt que hi hagi tantes il·lustracions perquè m'ajuden a entendre el text. 

Sé que se n'han publicat més llibres i estic impacient per trobar-los i poder-los llegir.




 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar un comentari al nostre blog!